10 דקות מדיטציה בכל בוקר, וכל היום מרגיש אחרת לגמרי. נסו בעצמכם!

מי אמר שמדיטציה היא רק לנזירים טיבטים, יוגיסטים כבדים או באבות מהודו? אם כבר, הם האחרונים שזקוקים למדיטציה. החיים שלהם גם ככה רגועים, והרעש הכי חזק שהם שומעים הוא צילצול הגונג פעם ביום. אנחנו, שחיים במירוץ הקריירה-זוגיות-ילדים-משפחה-אושר-כושר-הגשמה, צריכים אותה הרבה יותר מהם, בשביל האיזון והשלווה. אבל איך בדיוק נצליח "להשחיל" גם מדיטציה לתוך הלו"ז העמוס שלנו? הקלישאה אומרת שדווקא מי שאין לו רגע פנוי להקדיש למדיטציה, הוא זה שצריך אותה יותר מכולם. ומכיוון שהיא מדויקת כמו כל יתר הקלישאות- לקחנו על עצמנו משימה: להפוך את המדיטציה לחלק מסדר היום שלכם, עוד וי שצריך לסמן בלו"ז, ותתפלאו- לא צריך להוסיף עוד שעה ליממה כדי לעמוד במשימה.

10 דקות בכל בוקר, לפני שכל הבית מתעורר, או אחרי שכולם כבר במסגרות והשקט חוזר, וכל היום נראה אחרת (כן כן, עוד קלישאה, אבל זה בדוק). במצב של מדיטציה המוח משנה את התדרים שלו ומגיע למצב "גלי אלפא". גלי אלפא אינו מצב שינה, כי אם מצב עירני, מפוכח ורגוע. זהו מצב אידיאלי בו המוח מקבל איתות שאין עומס, אין סכנה, ואפשר להתפנות להקשבה פנימית ולהתחבר לתוך מחשבות צלולות פנימה לעבר התת מודע. התודעה פתוחה ומאפשרת לראות עוד דרכים והזדמנויות לכל מצב בו אנו נמצאים.

בשורה התחתונה, כנראה שיש סיבה טובה לכך שהמדיטציה מתורגלת מזה אלפי שנים, בתרבויות ובדתות שונות, מזרחיות ומערביות כאחד. ביהדות למשל, קיימים אזכורים לתרגול מדיטציה עוד מימי בית שני.

אז איך מתרגלים?

אין צורך לשבת בתנוחות מוזרות או לזמזם מנטרות. כן מומלץ ללבוש משהו נוח ולכבות רעשים פוטנציאליים (טלפון, טלויזיה, ועדיף לא בזמן שהשכנה מתאמנת על הסונטה לכינור). מומלץ להדליק נר או קטורת.

מעבירים את הטלפון הנייד למצב שקט ומכוונים את השעון המעורר ל- 10 דקות מאוחר יותר.

יושבים או שוכבים בתנוחה שנוחה לכם. על כסא, על כרית, על הרצפה, בסיכול רגליים או בשכיבה על הגב כשהגוף רפוי. חשוב שלא תרגישו כאבי גב או ברכיים.

נותנים למודעות לעבור על כל איבר בגוף, להתרכז באותו איבר ולהרגיש כיצד הוא נרפה.

לאחר שתחושת הריפיון מורגשת בכל הגוף, עוברים להתרכז בנשימה. מקשיבים במודעות לכל נשימה. לאחר מספר נשימות רגילות, עוברים לשאיפות ונשיפות ארוכות, לאורך חלל הבטן והסרעפת.

אם עולה מחשבה (ובזמן מדיטציה עולות מחשבות. הרבה מחשבות…) אין צורך להתנגד או להלחם. זהו מצב טבעי. התמקדו במחשבה שעלתה, דמיינו אותה כמו ענן החולף על פני התודעה שלכם עד שהוא נעלם.

כאשר השעון המעורר מצלצל, קחו עוד נשימה עמוקה. הזיזו בעדינות את אצבעות הידיים והרגליים. אם אתם יושבים, שנו את תנוחת הישיבה וקחו עוד מספר נשימות עמוקות לפני שאתם פוקחים את העיניים. אם אתם שוכבים, עברו לשכיבה על צד ימין, ושכבו כך עוד מספר שניות בטרם אתם מתרוממים ופוקחים עיניים.

ועוד המלצה קטנה מאיתנו, הכינו לעצמכם חליטת "נירוונה" מסדרת "סודות הצמחים". תנו לחליטה להתקרר רגע, ושתו  בלגימות איטיות. התענגו על כל לגימה, ועל כל רגע של שקט.